Gud är levande och närvarande

Ikväll fick jag en fråga; " hur kan du övertyga människor att Gud finns och är en levande Gud?"
Jag försökte att berätta om min tro och hur vi kristna uppfattar Gud under vårt samtal.
Jag kom på att även om min Gudsrelation är lite annorlunda från mångas, så har även alla andra Guds Nåd och möjligheten att möta Honom i sitt liv.

Jag skriver vad som hände efter den dagen då jag upplevde att min själ hade "gripits" av djävulen:

Efter en flera timmar lång kamp mot djävulens grepp om min själv befriades min själ och hela jag från djävulens grepp och jag kunde pånytt glädja mig åt Guds stora Nåd i mitt liv och älska livet.
Min själ fick den balsam som hon så väl behövde för att våga se guds ljus igen; Guds Heliga Ande helade min själ med sin närvaro och värmande kärlekseld. Det är detta som är det vackraste av möten mellan själen och dess skapare, vår Gud. Gud visar sin närvaro i min själ genom att skapa en värme som "flammar" ut från mitt hjärta till resten av kroppen och vidare till mina handlingar i ord och gärningar mot min nästa.

Hur jag ska övertyga dig att tro på att detta är högst verkligt och sant och upplevt av mig och dessutom njuter jag av denna andliga gemenskap med Gud vet jag inte annat än att jag är skyldig Gud att vittna om Honom för dig och att jag aldrig någonsin skulle frestas att ljuga om dessa heliga och för mig så dyrbar och upplevda efter stor smärta och lång kamp.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0