Profeten Amos

Jag hade huvudsansvaret för kvällens aktiviteter på Folkhögskolan och började med att satsa på de första viktiga sekunderna, för att få allas uppmärksamhet. Jag läste denna vers av Profeten Amos:


Vem kan höra lejonet ryta utan att gripas av skräck?
Vem kan höra Herren Gud tala utan att bli hans profet?

Amos 3:8


Magiska ord som fångade allas uppmärksamhet ikväll på Kvällskursernas Julavslutning.
Alla fyra kvällskurs studenter var samlade och vi följde programmet för kvällen. Jag hade en kort betraktelse över Nikodemos möte med Jesus, som uppskattades av alla.

Så härligt det kändes att ha allas totala uppmärksamhet under den stund det tog för mig att berätta om det förvandlande mötet mellan Jesus och Nikodemos.
Det var en blandning av präster, äldre, medelålders, äldre och yngre ungdomar, alla hör vi hemma i Den Syrisk Ortodoxa Kyrkan.
Paulus som arbetar heltid och dagtid på skolan var som vanligt den som sett till att allt fungerade så bra så. Han är den som vet var saker och ting finns på skolan och hur de ska fungera bäst, som mikrofonen till exempel.

Vi fick höra ungdomar från musikkursen, spela för oss några hymner och  sedan fick vi fika. Efter fikat hade vi frågesport, med Bibliska frågor. Frågorna uppfattades som intressanta och en grupp vann, grupp 3 kammade hem alla rätt; 11 poäng av 11 möjliga.
Det bästa var dock att alla var vi så hjärtligt delaktiga i hela programmet och nyfikna.

Viktoria.



Det var en väldigt trevlig och bra kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0