Psalm 25: 15-21

Det underbara med Psalmerna i Psaltaren är att varje människa kan finna något som talar direkt till henne. Det är giltiga för oss människor även på 2000-talet.


15
Min blick är ständigt fäst på Herren,
det är han som löser min fot ur snaran.
16Vänd dig till mig, var barmhärtig,
ty jag är ensam och betryckt.
17Lindra mitt hjärtas plåga,
för mig ut ur mitt trångmål.
18Tänk på mitt lidande och mitt betryck
och förlåt mig alla mina synder.
19Se på mina fiender - så många de är,
så hätska i sitt hat!
20Rädda mitt liv, befria mig,
svik mig inte, jag flyr till dig.
21Låt oskuld och redlighet bevara mig,
ty jag hoppas på dig.
Psalm 25:15-21.


Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0