Ett Andligt måste

Eftersom det i Gud finns något som Kyrkan kallar "Det Andliga måste", så vill jag framöver vara mycket mera uppmärksam på det i mitt liv. Ni vet, när Herren Jesus Kristus "måste" ta vägen genom Samarien för att han visste att den utstötta, ensamma och sårbara samariska kvinnan skulle komma till brunnen i Sykar för att hämta sitt dagliga vatten. Läs mera om den berättelsen i Johannesevangeliet 4:1-42.
När jag vill göra det goda av hela mitt hjärta och själ och förstånd, så finns Din Anden i mig, och verkar i, med och för mig, som den Gudom, som redan har förberett det åt mig, amen.
Jag kan själv inte göra något gott, bara för godhetens skull, men Du min Herre och Frälsare kan göra mirakel i och med mig, för mig och för människorna som jag kommer i kontakt med.

Idag skedde i min vardag ett av "Det Andliga måsten".  Guds Heliga Ande var där före mig och ledde mig till X. Jag hade andra alternativ att välja mellan, men Gud ville annorlunda och sände mig till X för att X skulle påminnas om Guds Nåd och Kärlek som även X kan ta emot och göra till sitt.
Detta Andliga måste var kravlöst. Det ville bara få oss att landa i försoning, där Guds Heliga Ande var vår landningsbana.  Det läkte sår i oss båda och vi fick del av Herrens frid i oss. Det är stort att vila i Guds Händer.

När Gud ser att människor inte vet, kan eller förstår hur de ska ta emot Honom i sina liv så går Han själv till dem och ger dem sin Enfödde Son, genom dem Han Kallar och leder,  alla vi som vill vara Hans vittnen i världen.

Viktoria.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0