Guds två händer

Sedan sju ( tror jag) år tillbaka har jag fascinerats av människans händer, för jag tycker att de är så vackra. Jag tycker förstås att hela människokroppen är så perfekt skapad och är vacker i sin helhet, men just händerna tycker jag är vackra.
Det var när jag började få Visioner, fick se Herren Jesu Kristi händer, som jag tyckte att de var så otroligt vackra och att mina och alla andra människors var nästan lika vackra, fast till formen såg de likadana ut förstås.
Jag tänker att Guds två händer alltid är utsträckta mot människan och erbjuder henne både nåden och korset samtidigt: Valet är vårt, Gud tvingar inte på oss sina händer, eller det som Han erbjuder oss, men om vi väljer att ta emot det ena så utesluter vi det andra. För utan Guds Nåd kan inget Kors bäras och utan Korset blir inte Nåden levande och sann för individen. Vi erbjuds både sorgen och glädjen och tar vi emot  dem så följer vi med på den resan som ska göra om oss till att vara lite bättre människor, annars blir det som att tro men välja att inte handla efter Guds vilja.
I Jakobsbrevet 2:19-21 kan vi läsa:


Du tror att Gud är en. Det gör du rätt i. Också de onda andarna tror det, och darrar.
Men inser du inte, tanklösa människa, att tro utan gärningar är utan verkan?


Att tro på Gud innebär inte att vi har eller få ett bekymmerslöst liv. Snarare att vi litar och förtröstar på att Herren Jesus Kristus finns med oss i livets alla dagar och att vi kan hämta tröst och styrka, frimodighet och hopp hos honom. För om Herren inte är mitt i smärtan, sorgen, fattigdomen och lidandet kan ingen stå ut med att bära dem ensam. Människan måste ha tro, hopp och kärlek att leva av för att kunna bära det svåra i livet.
Herren ger oss alla som tror på Honom ett löfte om just detta i Matteusevangeliet 28:20b

Och jag är med er alla dagar till tidens slut.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0