Prästen som fick hjärtattack

Har ni hört historien om prästen som fick hjärtattack? Inte det? Då får ni höra eller läsa den nu.

Det var en man i USA, som hade vunnit en miljon dollar på "lotto". Denne man var gammal och bodde ensam på landet. Hans söner bodde i närheten av honom och hjälpte honom med diverse saker. På orten fanns det en kyrka och en präst.
En morgon kon en av hans söner förbi och plockade in posten åt sin far. Då såg han meddelandet om den stora vinsten. Sonen nämnde inget för sin far, men pratade senare med sin bror om hur de på bästa sätt ska meddela pappan den stora nyheten utan att han fick hjärtattack och dog på kuppen.
Sönerna kom på den bästa lösningen; nämligen att be prästen i byn berätta nyheten för pappan.
När prästen kom hem till mannen blev mannen något överraskad och undrade vad som fört prästen till honom.
Prästen var lite nervös så mannen bjöd honom på kaffe och kaka för att få honom att känna sig lugn.
- Jo, började prästen lite försiktigt, vi säger om, men bara om, du skulle vinna en miljon dollar, vad skulle du göra med dem då?
- Om jag vann en hel miljon dollar? Ja nu vet jag ju att jag aldrig vinner, men om jag skulle vinna så skulle jag nog ge alla pengarna till kyrkan, sa mannen helt lugnt.
Prästen ramlade baklänges med stolen under sig. Han fick hjärtattack och dog av den stora nyheten.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0