Ännu ett steg på vägen

Vissa minnen, sådana som vi inte har bearbetat brukar väckas till liv i situationer som påminner oss om den händelse som har lagrats som obearbetat minne i vår hjärna.
Både igår och idag har jag blivit påmind om sånt som jag uppenbarligen inte har bearbetat på ett bra sätt och därmed hängde själva händelsen latent i mitt minne och väcktes till liv snabbare än jag var beredd att uppfatta det. jag blev överraskad av min reaktion som kom på beställning när min nästa slängde ur sig några ord som fick mig att uppfylla hxn förväntningar.

Detta är inget nytt men det gav mig nya möjligheter at bearbeta de tankar och känslor som hade fått liv i min hjärna och jag förstod att denna process är den viktiga spegling som vi människor gör för att bli bättre människor.
Min första och enda tanke var att falla tillbaka i mina gamla spår och uppfylla människors förväntningar på mig, för det var ju trots allt en trygghet jag kände mig hemma i, även om den kostat mig mycket svett och många tårar. Men samtidigt så hade jag en mening som jag upprepade för mig mitt i vägvalet; "gå inte tillbaka!"

Gå inte tillbaka och be om ursäkt för att du har vittnat om Gud.
Gå inte tillbaka till invanda mönster.
Gå inte tillbaka för att andra vill det av dig, det vill bara behålla sin makt över dig.
XXXX
Gå framåt, trots att det gör ont.
Gå framåt och kämpa för att hålla dig nära din Herre och Frälsare; Jesus Kristus.
Gå framåt för din frihets skull.

Jag valde att inte gå tillbaka till min invanda roll och göra min nästa glad, förresten vet jag inte om min nästa skulle ens bli glad, snarare besviken för att inte möta motstånd kanske...
Så jag bestämde mig för att " gå vidare" och ta ett nytt steg på väg mot Herren Jesus Kristus: jag vet att jag lär gå genom andliga betongväggar igen, men jag litar på att Herren Jesus Kristus är med mig och tror Han är större än allt och alla som vill hindra mig.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0