Vision 2

Jag vilade en stund på eftermiddagen idag, tisdag den 2. november 2010. Jag hade hunnit arbeta, handla, tvätta och laga mat och varit mamma åt två av barnen som var hemma på sitt höstlov. Jag var helt slut när jag hängde på Makbulas sondmat, ställde hennes rullstol på viloläge och sa att "nu ska även jag vila."

Så jag satte mig i soffan och samtalade med Herren Jesus Kristus om mitt vittnesbörd om Honom i mitt liv.
- Herre, det är stort och svårt. Tänk om jag gör fel, och folk misstolkar mig...
Jag hann inte tänka mera, för plötsligt "fick jag somna" och såg då Herren sitta på en pall snett, mitt emot mig, han hade lagt sina fötter i en djup vit balja som var full med rent, blått vatten. Han såg ut att tycka om att äntligen få vila sina fötter i det rena vattnet. Han var klädd i sin vita långa klädnad, hade långt hår och ljusbruna ögon. Han tittar mig rakt i ögonen och ler ödmjukt mot mig. Jag får denna mening av Honom: " Hour! Mahetli ragrolthi ba maye camude! = Se! Jag lägger mina fötter i kallt vatten."
Herren sa denna mening utan ord = en mening av tankar som jag fick av Honom. Han var så lugn och fridfull och behagligt glad. Jag kände att detta möta var precis vad jag behövde för att vila och bara få vara i min vila.
Precis som alla tidigare gånger tog Herren på sig mina bekymmer och gav mig Sin Frid. Ofta när detta byte sker mellan mig och Herren så associerar jag till Herren Jesu Kristi löfte till oss alla, det som vi kan läsa om i Johannesevangeliet 4:27:


Frid lämnar jag kvar åt er, min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Känn ingen oro och tappa inte modet.



Med denna Vision ingav mig Herren att Han litar på att jag gör mitt bästa och att det är bra så.
Jag litar ännu mera på att Du min Herre och Frälsare ingriper och stoppar mig när jag syndar och att Du tar mig vid handen när jag går vilse och leder mig till Dig och lär mig att göra Din Faders vilja i mitt liv, amen.

( Efter att jag har bearbetat och tänkt igenom denna Vision så bestämde jag mig för att dela den med dig som läser det nu. Som du ser så skrev jag ner Visionen samma dag som jag fick den, men kände att jag behövde förstå den själv först för att dela med mig den till er.)

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0