"Mitt hjärta är oroligt"

Denna bön är skriven av kyrkofadern Augustinus ( 350-430) är lika aktuell idag för alla som bygger på sin relation till Gud.
Sista meningen i denna bön är välciterat i predikningar och andliga samtal.

Gud, du som är allsmäktig
och har en sådan omsorg
om var och en av oss,
som om du bara frågade
efter honom/ (henne) ensam
och en sådan omsorg om alla,
som om de bara var en enda.
Jag ser att vissa saker förgås
och att andra kommer i deras ställe,
men du försås aldrig.
Min Gud och Far,
till dig vill jag därför överlämna
allt vad jag har fått av dig.
då ska jag inget förlora.
Du ger mig trygghet som inte vacklar.
För du, Herre har skapat mig till dig
och mitt hjärta är orligt
till dess det finner ro i dig.


Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0