Vision 1

Jag känner mig välsignad och Kallad av Herren Jesus Kristus till att vara ett instrument som Gud, genom sin Nåd vill använda i sin plan. Gud välsignar mig med sina nådegåvor och vill att jag delar med mig av dem till människor. Den Profetiska gåvan kan inte inkapslas och stängas in i ett fack, budskapet om att Herren Gud är en levande Gud som vill att alla människor ska ha evigt liv måste spridas ut och nå människor i alla tider. Jag tror att Visioner, hörsel- och syn-visioner är mer vanliga och i allra högsta grad verkliga än vad vi idag tror, och därför ska man dela med sig av dem så att människor blir uppmuntrade och vågar lita på de Andegåvor som Gud ger dem.
Visioner är Guds sätt att meddela sig med människor som vill ta emot Honom i sitt liv. Visioner "ser" alltid framåt och talar om vad som kommer att hända i den närmaste tiden eller längre fram. gott och/eller ont. Jag får Visioner av Gud, genom Hans Enfödde Son, min Herre och Frälsare Jesus Kristus och Guds Heliga Ande.
Sedan finns det visioner från djävulen som jag får också: djävulens visioner är efterapningar av De Sanna Guds Visionerna.  djävulen försöker se ut som Herren Jesus Kristus och vill få mig att tro att det är Gud som sänt honom till mig. I många år var väldigt svårt ibland att kunna särskilja mellan Andarna, men all Ära åt Gud, min Skapare, som har lärt mig att kunna skilja mellan Andarna sedan några år tillbaka.
Antingen vill han skrämma, hindra och stoppa mig från att vittna om Gud eller göra något annat bra i mitt liv som stänger ute honom, eller så vill han splittra mig i min tro och tillit till Gud. djävulens visioner vill skrämma, splittra och hindra mig i allt gott och de kommer alltid ur mörkret och förblir i det, och de får mig att må dåligt på flera sätt.
Medan Guds Visioner alltid är Ljus, de kommer med ljus och tänder ljuset i min själ, de meddelar mig dock inte alltid goda budskap, de kan förvarna mig om kommande händelser men också om människors onda planer, mot mig eller mot andra jag känner väl, eller känner till.
Jag får aldrig Visioner på beställning. Ofta får jag en eller flera Visioner efter en längre periods intensiv bön, samtal med Herren Jesus Kristus och Gud, och meditation över en svår eller smärtsam situation i mitt liv, eller andra nära anhörigas liv.

Jag har dröjt med att publicera denna Vision därför att jag har velat vara säker på att jag gör rätt och gott, främst mot Gud, men även mot mig själv och min familj. Jag har rådfrågat min Främste Andlige vägledare; Herren Jesus Kristus och min jordiske andlige vägledare: Herren Jesus Kristus vill att jag delar med mig av Hans Frid i mig och min andlige vägledare har uppmuntrat mig att göra desamma.
Här är den första Vision jag fick, efter att jag började Evangelisera i Kristi namn via bloggen här. Efter denna Vision har jag försökt att mera vittna om Gud än skriva om mig i mina olika roller i livet. Naturligtvis är jag och min vardag en del av det instrument som Gud vill använda och jag kommer även i fortsättningen att skriva om mig som person och människa, men mera om att vara Kallad av Gud och leva i Guds nåd, hoppas jag.

Natten till idag (torsdag 30. september 2010) fick jag denna Vision: Jag är i en folksamling och upptagen med något som är viktigt för mig. Jag får, någon osynlig gestalt sträcker fram sina två händer ur ett moln och jag får se upp till dennes underarmar, som är formade som människohänder, underarmar, men som är "av moln". Personen ger mig  ett friskt, vackert och välskapt barn. Jag stannar upp och tar emot det barnet som är en glad pojke. Jag blir påmind om att jag har försummat det barnet, genom att inte ha ammat honom. Jag har varit slarvig och gett honom fastföda alldeles för tidigt, han är bara några månader gammal. Han är frisk och glad men hungrig. ( Han är mitt barn, men inte mitt biologiska barn) Jag får förstå att framöver bör jag amma honom tills han växer och själv kan börja äta fast föda.

Denna Vision har jag fått förstå det på detta vis: Jag har varit otydlig med mitt budskap, när jag har hänvisat till olika Bibeltexter utan en fast grund att stå på för mina läsare. Alltså bör jag börja Evangelisera i Guds namn genom att beskriva grunderna för ett kristet liv för mina läsare på denna blogg och lyfta fram Herren Jesus Kristus på ett tydligare sätt. Profetera mera om Guds verk i mig och inte så mycket om mig som person i livet.
Genom Helige Andes vägledning fick jag förstå att Den Osynlige gestalten var Guds Heliga Ande och Barnet var Jesusbarnet.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0