Gud älskar dig!

Gud älskar människorna och därför sände Han sin Enfödde Son, Jesus Kristus till oss.

I Johannesevangeliet 3:16 kan vi läsa:


Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv.



Men alla har vi tänkt, sagt eller gjort saker i våra liv som har varit fel och det är detta som kallas för synd. Med andra ord har vi vänt oss bort från Gud i våra liv.  Men Gud har överbryggat klyftan som skiljer oss från honom genom att sända sin Enfödde Son Jesus Kristus, för att dö på korset för våra synders skull.

Om detta kan vi läsa i Romarbrevet 5:8:

Men Gud bevisar sin kärlek till oss genom att Kristus dog för oss medan vi ännu var syndare.

Gud väckte honom från de döda och han lever nu i himmelen tillsammans med Gud Fadern (Niceanska Trosbekännelsen).
Om vi accepterar Jesus som Herre och Frälsare ger Han oss ett evigt liv som gåva att leva tillsammans med Honom i himmelen. Om detta detta löfte kan vi läsa i Johannes 10:10:

(...) Jag har kommit för att de skall ha liv, och liv i överflöd.


Jesus kristus är Guds gåva till oss med löftet om att vi blir Guds söner när vi tar emot Honom. Detta löfte kan vi läsa om i Johannes 1:12:


Men åt dem som tog emot honom gav han rätten att bli Guds barn, åt alla som tror på hans namn, (...)



Om du accepterar Jesus Kristus kan du be Honom att bli din Herre och Frälsare.

Du kan be så här:

"Herre Jesus Kristus, jag tror att Du är Guds Enfödde Son och jag tror på att Du lever.

Tack för att Du uppfyllde Gud Faderns vilja och dog på korset för mina synders skull.

Förlåt alla mina synder fram till nu. Jag ber Dig att komma in i mitt hjärta och verka i mitt liv.

Jag ber Dig att vara min Herre och Frälsare för alltid. Jag vill tjäna Dig i mitt liv. Amen."


NÄR DU BER DENNA BÖN UPPRIKTIGT SÅ KOMMER JESUS KRISTUS IN I DITT LIV PRECIS SOM HAN LOVAT:

SE, JAG STÅR VID DÖRREN OCH BULTAR. OM NÅGON HÖR MIN RÖST OCH ÖPPNAR DÖRREN SKALL JAG GÅ IN TILL HONOM OCH ÄTA MED HONOM OCH HAN MED MIG.

Viktoria






Kommentarer
Postat av: Tony Malmqvist

Härliga ord! Och ständigt värt att påminna sig om.

Var välsignad!

2010-10-01 @ 13:20:40
URL: http://tony48.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0