Livet är underbart

Ju äldre man blir desto mera uppskattar man livet, har jag läst någonstans och det håller jag med om.
Nu för tiden vill jag alltid ha rätten att ändra åsikt och tänka nytt i mitt liv. Det kan handla om stora liksom små tankar, idéer, åsikter och handlingar, som jag vuxit ifrån och helt enkelt ändrat min inställning till. Tänk dig bara hur efterklok man blir varje gång man har sagt eller gjort något som kändes mindre bra i en stressande situation.
Som i morse när jag var stressad för att hinna med bussen och mötte N. på vägen. Hon var glad över att se mig och stannade till och hälsade glatt,  kanske tänkte hon prata en stund om väder och vind, men jag bara rusade förbi henne med ett enkelt "hej".
Som syriansk kvinna borde jag ha stannat och småpratat med henne lite, enligt alla goda seder och koder, men jag kom på att livet är ju inte slut och jag skulle träffa henne lite senare samma dag och då förstår ni var jag extra trevlig mot henne.
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0