Presentation

Hej.

Jag ville bara berätta lite kortfattat om mig. Jag är en 44-årig fyrabarns mamma.  Jag är troende kristen och hemmahörande i den Syrisk Ortodoxa Kyrkan av Antiochia. Nu hör jag att vår dotter kommer hem, hon har arbetat i en vallokal som röstmottagare och stannat för att räkna rösterna. Sverige har gått till val och min dotter har nu gått raka vägen till sin säng. Det har varit en omtumlande dag...
Jag är undersköterska men valde att som vuxen studera teologi i några år. Jag har kämpat mig till en teol. kand. Jag undervisar ungdomar i Bibelstudier en kväll i veckan på en Folkhögskola. Men jag arbetar heltid som personlig assistent till min äldre syster Makbula och jag jobbar mycket hemma.Jag kommer att skriva mycket om mig som människa, kristen, profetissa, kvinna, mamma, hustru, dotter, syster, vän, svärdotter, svägerska, ja ni förstår att det blir en hel del om vardagen i Sverige och i den Syrianska kontexten i Sverige. Viktoria.


Kommentarer
Postat av: Nohadra

Vad kul att du skriver en blogg nu Viktoria! Ska följa dig :D



ha det bäst!

2010-09-21 @ 22:40:39
Postat av: Rosalin

Håller med nohadra :)

2010-09-22 @ 21:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0