Dagar som idag

Gud, min Gud! Dagar som idag vill jag ständigt prisa Dig för att Du Är den du Är.
Fram till  för bara några få dagar sedan var jag rädd för att jag i framtiden inte skulle ha orättvisor att kämpa mot, eller mörker att staplande vandra ut ur, mörker som brukar få mig att ropa högt till Dig.
Men dagar som idag vet jag att jag gör din vilja i mitt liv lika mycket när jag gläds åt Dig i mitt liv och Din skapelse som är gåva till alla människor.

Att medvetet vandra på Dina stigar behöver jag alltid kartor att följa, den bästa av dem är Din Enfödde Son i Bibeln men också Honom med Din Heliga Ande i och med mig.
Sedan finns alla människor i alla tidigare generationer som har försökt att gå i Din Sons fotspår och deras levnads berättelser har nedtecknats som nyttigt andligt bröd och kartor med tända ljus för mig och alla andra som vill finna Dig här och nu.

Dagar som idag brukar jag tacka Dig för glädjen i mig och i mitt liv som föds av Kärleken som Du öser över mig.
Dagar som idag förstår jag vad det betyder att älska Dig i mitt liv,för Du är som mest levande och närvarande då.
Dagar som idag accepterar jag alla människor så som de är och har varken tid eller lust att försöka göra om dem
Dagar som idag ska jag påminna mig om att Du älskar mig och vill se mig glad och fridfull och i ljuset av Dig, inte i mörkret. När oron spökar i mig och vill förpassa mig till det förflutna ska jag lyfta upp mig själv ur mörkret och påminna mig om att Du har vunnit över all mörker en gång för alla och att Du vill se mig i Ditt ljus.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0