Gör som Jesus Kristus

Rädsla kommer från satan och hans anhängare, då det är hans jobb att inge människor flera rädslor samtidigt för att splittra alla troende i Gud.
Varje gång Gud ger mig en ny möjliget att göra hans vilja och alltså vara delaktig i ett mirakel som Gud redan har gjort, så kommer rädslor av många olika sorter och vill eller gör sitt yttersta för att hindra mig från att samarbeta med Herren.
Numera har jag lärt mig att genomskåda djävulens mångfaceterade list och litar på att Gud verkar i och med mig och Herren leder mig till rätt och bra val där jag kan göra Guds vilja på olika sätt i min vardag.

Och ändå är det fortfarande svårt i vissa fall att göra som Herren gjorde när han levde på jorden. Särskilt svårt kan det vara att vara ihärdig och kämpa för rättvisa för de små. Men jag tror att även det är en träningssak för den som är väldigt fäst vid sin jordiska familj, folkgrupp, land eller seder och bruk.

Troende kristna i Den Ortodoxa kyrkofamiljen och i Katolska Kyrkan fajtas mycket med liknande problem i relationen till Gud, eftersom majoriten lever i gruppcentrerade familjekonstelationer, och alltså mer ellermindre ofrivilligt tvingas att vara solidariska med det. Men jesus hade inga bekymmer med den sortens solidaritet.
Den enda Han var solidarisk, eller till punkt och pricka lydig mot var Fadern, och det var Han för att rädda dig och mig från att leva utanför Guds gemenskap.

Om vi har läst Bibeln om Jesus familj (Luk 8:19-21) och har en levande relation till Herren så vägleder Den Helige Anden oss till Guds vilja i vår vardag.
Om vi gör som Jesus Kristus gjorde och gör så ska vi aldrig välja varken den biologiska familjen eller några andra eller något annat framför Gud. Vi ska inte heller låta någon eller något hindra oss från att lita på Gud och göra Hans vilja i våra liv. Vi ska med andra ord fokusera på Gud och tänka på Jesus Kristus i sorg och i glädje, och då kan ingen och/eller inget få oss att tvivla på Gud och det verk Han har gjort för oss genom Jesus Kristus, vår Frälsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0