Guds närvaro

Du kanske undrar vad Guds närvaro är, eller hur just du ska kunna förnimma och uppleva den?
För min del är Guds närvaro väldigt verklig och påtaglig, numera. Den var det dock inte i början av min andliga vandring.

Guds närvaro visar sig som en behaglig värme som startar i hjärtat och sprider sig i bröstkorgen tills jag blir medveten om den och tackar Herren för denna nåd.

Guds närvaro visar sig som ljus, små och/eller stora droppar vitt och väldigt behaglig ljus som "droppar" över människor eller rum där jag är. Dessa ljus"diamanter" ser jag med mina biologiska ögon.

Guds närvaro visar sig även som en högst förnimbar och "påtaglig" men osynlig närvaro omkring mig, då den vill göra mig uppmärksam på Guds deltagande i det jag gör.

Dessutom är Guds närvaro, för mig, även de Visioner där Gud, Herren Jesus Kristus coh/eller Guds Heliga Ande upplyser mig och min själ om Vishet, Nåd och Välsignelse.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0