Människor eller fåglar

En av mina bästa väninnor är på resa och jag saknar henne så. Hon har ingen mobil med sig så vi kan inte prata med varandra heller. Jag längtar så efter våra samtal och analyser.
Ofta har jag njutit av att vara självständig och klara det mesta själv i min vardag, och ofta trivs jag väldigt bra i mitt eget sällskap och allra bäst trivs jag i Herren Guds sällskap, men jag behöver levande människor som kan lyssna och kommentera mina idéer. Dessutom behöver jag de människor i min närhet som kan säga åt mig att sluta se mig själv som världens centrum, eller sluta bry mig om så många människor och tänka på mig själv istället.

Idag kände jag att jag behöver min goda väninna och att det är bra det för utan gemenskap med andra människor skulle livet vara så fattigt.
Tänk bara, då skulle vi inte ha människor att vittna om Herren för, Herren vill ju att vi vittnar om Honom för människor faktiskt och inte för fåglar. Eller kanske även för fåglar, som Franciskus av Assisi gjorde mot slutet av sit liv, på 1200-talets Italien.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0