Min vilja eller Guds Vilja?

Söndagen den 2. april 2011, på eftermiddagen ingavs jag, med tydliga ord och en tydlig röst, att göra något som jag velat göra i flera månader, men inte vågat. Jag blev överraskad, för jag tänkte inte alls på min "önskedröm" då, men effekten blev den samma som när Gud inger mig nya upplysningar som löser mina bekymmer för stunden och ger mig frid, både inre och yttre frid.

Jag kände mig befriad från den rädsla eller osäkerhet som hade hindrat mig dittils och njöt av att ha blivit av med alla hinder och planerade att gå till handling och infria min "önskedröm", för denna period vill säga.
Men något något kändes fel och jag struntade i att förverkliga min handling. Och redan samma kväll mindes jag en liknande röst som ville sända mig att utföra något för många år sedan. Då var jag ung i min själ och trodde att det var Guds röst jag hörde och jag gjorde några tafata försök att lyda den rösten, men allt blev så fel och till slut gav jag upp, men vägen till min frihet från den lasten var lång och smärtsam.
Och denna gång är jag flera år äldre och förhoppningsvis klokare och mera mogen i själen, så jag bestämde mig, efter många samtal med Gud, genom Jesus Kristus och meditation över båda gångerna som jag fått "uppdrag att göra" för att avfärda den uppmaningen som djävulens försök att efterapa Herrens röst och få mig att falla i hans djupa grop.

Herrens röst känner jag väl, men djävulen har efterapan den så många gånger att de två gångerna lyckades han med att lura mig. Tidigare kände jag igen hans röst och visioner genom att han alltid genomskådades av min själ på grund av allt skrammel och otäcka bilder som följde på slutet av varje röst-och bildvision som han ingav mig.

Denna gång kunde jag äntligen fatta att båda dessa gångerna har det varit min vilja som jag ville göra till Guds vilja i mitt liv och därför föll jag för djävulens försök att "sända mig" till människor för att i "Guds namn" få min vilja igenom.
Jag är så oerhört tacksam att Herren älskar mig och vet mitt bästa, annars hade jag raserat hela min Gudsrelation för länge sedan, genom att tvinga mig själv att genomföra min egen vilja och lura mig att tro att det var Guds vilja.

Ibland är skillnaden hårfin. Men Gud väcker varje själ som slumrar bara en längtan och vilja finns i den själen att vilja bli väckt. Gud älskar varje själ så mycket att han inte ens drog sig för att offra sin Enfödde Son för.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0