Alla goda gärningar leder inte till Herren

Herre, min Gud och Skapare! Jag tackar Dig för att Du är den Du Är.
Idag ingrepp Du bokstavligt i mitt handlande och hindrade mig från att falla tillbaka i gamla spår.
Jag trodde att jag skulle göra en god gärning och planerade i all godhet att utföra min handling mot en medmänniska. Men Du såg till att något annat inträffade så att jag skulle inte återgå till gamla rutiner. Jag tänkte genast att jag ska se till att någon annan i min familj tog hand om det för att jag kunde göra min goda gärning och satte igång att ringa och få dem att ställa upp.

Men ingen i min familj kunde ta hand om det. Till slut bad jag Tone att göra den goda gärningen istället för mig, jag hade ju lovat att göra det och kunde absolut inte svika den människan, så att jag tog hand om det inträffade. Tone var vänlig och ställde upp för mig och jag fick åka iväg för att ta hand om det andra, som var meningen att jag skulle välja att göra för att gå vidare med meningen med mitt Kall i Dig Herre.

Alla goda gärningar som jag tror är goda att göra, eller som jag har övat mig i att utföra i tron att det är Guds verk i mig är inte Guds vilja för mig uppenbarligen. Det har jag erfarit många gånger om. Med andra ord är alla goda gärningar inte vad de ser ut att vara.
Jag ber Dig, min Gud att Du väcker mig ur mina egna handlingars arbete för att göra Din vilja, amen.
Som jag brukar be: "Herre, jag är Din, gör bruk av mig i Din plan för Skapelsen."


Viktoria.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0