Eko

Jag tror att Gud har gjort allt för dig och mig redan, genom Jesus Kristus. Der är bara att våga tro på Guds verk genom Herren Jesus Kristus och lita på Herren och vila i Gud.

Detta står i Johannesevangeliet 19:30:

30När Jesus hade fått det sura vinet sade han: "Det är fullbordat." Och han böjde ner huvudet och överlämnade sin ande.

Att våga tro på Gud och lita på Herren och att tillåta oss att vila i Gud kan liknas vid ett eko: om du befinner dig i en dal nedanför ett berg och ropar ut dina tvivel och negativa tankar så ekar de tillbaka till dig med samma eller ännu kraftigare ljud, som gör dig mera tvivlande och orolig. Men om du ropar ut din tro så slappnar du av och vågar vila i Gud av det positiva eko som når dina öron.

Testa dig själv genom att stå under en bro och ropa: Gud! jag förtvivlas till döds nu! var är DU???
Vad får du uppleva när du får detta tvivel tillbaka till din hörsel?
- Gud! Min Herre och Skapare, jag tror på Dig och på Ditt verk för mig genom Jesus Kristus! Tack att Du älskar mig så mycket att Du har gett mig Din Enfödde Son för min och hela världens Räddnings skull!
Kan du höra och känna skillnaden?

Herren Jesus Kristus har tagit på sig all vår synd och befriat oss från djävulens makt över oss, från synden och den eviga döden. Och det bästa vi kan göra är att tro på detta Guds verk för hela mänskligheten.


Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0