Guds Frid

Gud, min Gud! Din Frid är så dyrbar för mig;
den går inte att köpa för pengar eller goda gärningar,
inte heller ger du den enbart till vissa utvalda.
Nej, din Frid ger Du gratis och i överflöd till var och en som ber Dig därom.
Din Frid räcker till hela mänskligheten och Skapelsen, den tar aldrig slut,
eftersom den är en del av Ditt väsen.

Stormen i mitt inre lugnar Du med Din Frid;
alla splittrande tankar och känslor låter Du dö ut snabbt
och fyller tomrummet med Din Frid och Kärlek.
Din Frid tar jag emot med glädje och tacksamhet,
och vårdar den med glädje, i djupet av min själ.
Din Frid är min lycka, i den vill jag leva resten av mitt liv.

Gud, min Skapare! jag tackar Dig för Din Frid i mig,
jag tackar Dig för Din Kärlek och Din Stora Nåd i mitt liv.
Jag är Din tjänarinna, gör bruk av mig i Din plan för livet.
Jag ber om mycker och låter Dig veta alla mina önskningar,
men jag underkastar mig Din Vilja och ber Dig därom,
för Du är min Herre och Gud och jag är ditt älskade barn.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0