Guds Heliga Ande talar genom ordet

Idag talde Guds Ande genom Gud ord till mig. Jag vet inte om Guds Ande talar på annorlunda sätt till dig, men till mig talar den på detta vis, när den talar till mig direkt ur en Bibeltext, medan jag läser det:
Jag satt och läste Paulus brev till Filipperbrevet och kom fram till detta stycke:


"jag längtar efter att bryta upp och vara hos Kristus, det vore ju det allra bästa. men för er skull är det viktigad om, och jag vet att jag kommer att bli kvar och stanna hos er alla för att hjälpa er till framsteg och glädje i tron. Och genom mig, genom att jag kommer till er igen, skall ni bli allt stoltare över att tillhöra Kristus Jesus."

Guds Ande ingav mig då att förstå att denna text är ett svar på en situation i mitt liv. Guds Ande talade till mig på ett ordlöst sätt, Anden upplyste mig så att jag förstod denna text på ett klarare sätt.

Tack Herre min Gud att Du älskar mig och alla människor.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0