Gud gör mirakel av trasor

Jag har upptäckt något gott hos mig! Jag trodde att aposteln Paulus kamp mot sitt ego, eller synden i honom, som han kallar det i  Rom 7:20, skulle vara en kamp för varje kristen så länge han/hon lever på jorden. Visst är det så i stora delar av livet men eftersom Gud bor i oss troende, liksom Han bodde i aposteln Paulus, så vill Han göra mirakel av oss, bara vi vill det, vill säga.
Jo! jag har upptäckt att Gud verkar i och genom mig, genom Herren Jesus Kristus och  sin Ande, och leder mig att göra det goda mot mina plågoandar, fats jag själv inte vill det och ofta önskar dem ur min väg.
Detta är inget nytt för troende människor, men för min del så har detta goda Guds verk pågått genom mig ett tag nu och kontinuerligt att jag förvånas efter varje situation jag räddat och undrar hur det gick till, fast jag varit noga med att göra det bästa av situationen och varit väl medveten om vad jag gör och samtidigt inte. För jag vet att det inte är   jag, mitt gamla jag som handlar utan Gud handlar genom mig.
Jag är glad att veta att Gud omvandlar varje troende så att hon gör det goda även då hon vill göra det onda.

Så här skriver aposteln Paulus i Rom 7:19-20, om kampen mellan själen och kroppen:

19
Det goda som jag vill, det gör jag inte, men det onda som jag inte vill, det gör jag.
20Men om jag gör det jag inte vill, då är det inte längre jag som handlar, utan synden som bor i mig.

Gud överger inte människan och den kämpande tron är vägen till Gud. Gud har gett oss sin Enfödde Son för att vi ska bli lik Honom medan vi ännu lever på jorden. Så här skriver aposten Paulus i Gal 2:20:

20men jag lever, fast inte längre jag själv, det är Kristus som lever i mig. Så långt jag ännu lever här i världen lever jag i tron på Guds son, som har älskat mig och offrat sig för mig.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0