Guds Nåd



John Newton, lär ha sagt; 
“Jag är inte den jag borde vara, jag är inte den jag vill vara, jag är inte den jag hoppas vara i en annan värld; men jag är fortfarande inte den jag brukade vara, och av Guds nåd är jag den jag är.”

Guds Nåd är allt vad en människa behöver i livet för att vara den Gud vill att vi ska vara, för Guds Nåd är att Gud ser och känner oss och vet om alla våra fel och brister, men älskar oss ändå. 
Guds Nåd är också att vi är älskade och dyrbara i Guds ögon och att Gud letar efter såna som vill vara Hans medhjälpare på jorden för att ösa över dem av Sin Nåd.
Vidare är Guds Nåd att se Jesus i alla människor, särskilt i dem som försöker följa i Hans spår, för Jesus Kristus har ju gått i döden och uppstått för alla människor, för dig, för mig och även för våra värsta fiender.
Ingen är fri från synd, men alla är friköpta med Jesus dyra blod på Korset.
Guds Nåd är det ofattbara Mirakel som förnyar och heliggör dig och mig.
Så, vad väntar du på, du som ännu inte har tagit emot Jesus som din Herre och Frälsare? 
Ropa på Herren att Han kommer till dig med Gud Faderns Nåd och att du bara har en Herre framöver i ditt liv. Jesus Kristus.
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0