Köp en get

Gör skillnad i världen och köp en get till en familj i världen som inte har mat på bordet, varken idag eller på Juldagen.

Jag hänvisar dig till Barnmissionen efter att jag har tagit del av deras arbeten i världen och är själv en fadder.

Jag har mediterat över vad Jesus Kristus vill att jag ska göra för Honom och det finns hur mycket som helst att göra för Jesus i världen, på nära håll och på avstånd.
Jesus vill att vi ser Honom i våra medmänniskor, i dem som är fattiga på alla sätt. Någon har sagt att den värsta fattigdomen är ENSAMHET mitt i överfödet av materialism. Jag menar att det är mycket lättare att bota än att ständigt vara hungrig, naken, törstig, föräldralös och hemlös i en obarmhärtig världsdel på jorden.
. Den som lider av ensamhet har alltid Jesus som gäst, bara han/hon släpper in Honom i sitt hjärta, för herren klappar på ditt hjärtas dörr, här och nu:

" Se, jag står vid dörren och bultar. Om någon hör min röst och öppnar dörren, skall jag gå in till honom/ (henne) och äta med honom/henne och han/hon med mig."
Upp 3:20

Men det barn som varken har människor som visar vägen eller mättar går vilse och faller i fiendens fallgropar och kan utsättas för de värsta övergreppen.
Jesus finns i de barnen också, men inte ens deras fira vilja vill Gud göra våld på. Men han har visat dem till oss så att vi som känner Herren ser Honom i dem och delar Honom med dem och delar vårt överflöd med dem.

Gud älskar en glad givare, skriver Aposteln Paulus i  2 Kor 9:7,  och ska du ge din gåva, så ska du ge den för att göra skillnad för Jesus i de utsatta barnen i världen.


http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.barnmissionen.se%2F&h=jAQH3HPtKAQHK-co44Xhm-f0cyyScmX1u5yOBmayzLh6d_g

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0