Mitt vittnesbörd 4, mitt Kall i Herren

Jag kallar mig Profetissan i denna min Blogg för att Gud ger mig profetiska ord att framföra till människor. Gud har kallat mig, genom Sin enfödde Son, min Herre, Jesus Kristus till att tjäna Honom i mitt liv, där jag befinner mig. Jag har Den Profetiska Gåvan, enligt Nya Testamentets kriterier för profetisk gåva.

Min väg till Gud har varit lång och smärtsam. Utan att gå in på detaljer kan jag säga att den kontext jag är uppvuxen i har varit mera till hinder än till vägledning.
Jag började på ett aktivt sätt söka att finna Gud i mitt liv först 1990. Så länge jag minns, sedan dess, så har jag samtalat med Gud, mer eller mindre dagligen, och den som talat mest är jag.
Jag kanske inte var som vilken syriansk kvinna som helst ändå, för dem jag kände och mötte var traditionella orotoxa kristna och ingen var intresserad av att höra mig prata om Bibeln.
    Själv ville jag ta ner Gud till min vardag, men på ett traditionellt sätt, med fruktan för olika  omständigheter. Jag trodde på en Gud som fanns i Himmelen och hade full koll på alla mina brister, en straffande Gud som jag inte kunde gömma mig för.

Senare har jag finnut goda vänner i Kristus och vi samtalar gärna om Gud och våra respektive relationer till Herren. Numera brukar Herren själv sända mig människor som redan har, eller vill möta Honom. Det är stort att få ha Guds förtoende.



Jag trodde att jag måste förtjäna Guds förlåtelse och gick "de goda gärningarnas väg", i flera år. Jag misslyckades varje gång och hamnade på ruta noll. Men Gud såg mina försök och Han gav inte upp hoppet om mig och Guds Ande drev mig framåt.
Och jag ville lära känna Den Treenige Guden. Jag kämpade i motvind i många år Jag förde en kamp både inom mig, mot mina egna rädslor och tvivel och mot omgivningens misstro och kamp att befria mig från min egen fria vilja, som individ.

Efter flera kaotiska händelser i livet började jag allt oftare att välja Gud i mitt liv och försöka att på egen hand frigöra mig från traditioner och folk krav och förväntningar på mig. Jag litade bara på Gud och på min längtan och vilja att finna Honom i mitt liv.

En dag började jag fatta mod att lita på att Gud ska ge mig det jag ber Honom om. Jag litade helt enkelt på min tro på att Gud finns.

Jag vågade ta i och be med Kung Salomon att Gud ger mig Vishet.

7Under natten visade sig Gud för Salomo och sade till honom: ”Be om vad du vill. Jag skall ge dig det.” 8Salomo svarade Gud: ”Du visade stor godhet mot min far David och har gjort mig till kung efter honom. 9Herre, min Gud, låt nu ditt löfte till min far David gå i uppfyllelse. Du har gjort mig till kung över ett folk lika talrikt som stoftkornen på jorden. 10Ge mig därför vishet och kunskap, så att jag kan leda detta folk. Vem kan annars råda över ditt folk, som är så stort?”
2 Krön 1:7-10

Jag bad att Gud ger mig Vishet så att jag förstod mig på livet fick veta vem Gud är.
Jag hade bett om denna min  önskan ett tag och hade ständigt pågående samtal med Gud om att jag ville ha upprättelse av Honom.
Gud svarade mig med Visioner i underbart vackra bilder med meddelanden, men jag förstod inte vad det var. Jag hade tyvärr ingen att berätta dem för, ja ingen som jag litade på i kyrkan, vill säga. Dessutom gjorde fienden sitt för att skrämma mig till tystnad också, så jag gick med guds budskap för mig själv i flera år.
Först 2003 vågade jag gå till en präst och berätta om mina Visioner. Han förstod och visste vad jag pratade om. Det var en befrielse att någon förstod mig.
Det var först när jag steg åt sidan och ville släppa in Gud i mitt liv som Han visade mig sig själv i Sitt Ljus, ( Visionen om Ljuset jag skrev om i mitt vittnesbörd 2). 

Det tog mig många år att förstå att Gud alltid har älskat mig och att Han utvalde mig och inte tvärtom.
Jag älskade många Bibelställen och skrev dem på lösa papper och hängde upp dem i vårt hem, så att jag och min familj överallt i huset skulle kunna läsa Bibelord.

Nu säger Herren,
han som har skapat dig, Jakob,
han som har format dig, Israel:
Var inte rädd, jag har friköpt dig,
jag har gett dig ditt namn, du är min.

2När du går genom vatten är jag med dig,
vattenmassorna skall inte dränka dig.
När du går genom eld skall du inte bli svedd,
lågorna skall inte bränna dig.
4Du är dyrbar för mig,
jag ärar och älskar dig.

Jes 43:1-2,4

7
Be, så skall ni få. Sök, så skall ni finna. Bulta, så skall dörren öppnas. 8Ty den som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas.
Matt 7:7-8


28
Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor; jag skall skänka er vila. 29Ta på er mitt ok och lär av mig, som har ett milt och ödmjukt hjärta, så skall ni finna vila för er själ. 30Mitt ok är skonsamt och min börda är lätt.”
Matt 11:28-30

Som jag ser det så vill Gud inte att vi konserverar Glädjebudskapet utan Han vill att vi lever i,och med det i vår vardag, oavsett vad vi gör. Det är ju så att Gud har älskat och utvalt oss och därför vill Han vara med oss i vårt hela liv.

Jag är idag döpt i Guds Heliga Ande och är fri från mycket i mitt gamla jag. Herren själv har förvandlat mitt liv och mig som person, amen.
      Guds vilja är inte det samma som vad jag ska göra för människor för att bli älskad och accepterad av dem, utan vad Gud vill och kan göra för mig och i mitt liv. Därefter kan jag tjäna Herren bland människor, så som han vill, inte som jag eller människor vill.
Guds Nåd är gratis och given till dig och mig och alla som vill ta emot den. Det är Guds Nåd som åstadkommer mirakel i, med och för människor och i Skapelsen.

Jag vill avsluta med aposteln Paulus ord till Filipperna. När Paulus skrev detta "Glädjebrev" satt han fängslad för att tro på Guds verk genom Jesus Kristus. Istället för att gnälla och klaga och döma människorna som hade orsakat hans smärta skriver han och ger hopp och uppmuntran till Filipperna:

" Allt förmår jag genom honom som ger mig kraft."
Fil 4:13
Så här kan vi översätta denna mening: Jag kan göra allt som Gud vill att jag ska göra, tack vare den kraft som Herren Jesus Kristus ger mig.

Viktoria.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0