Arbete och lidanden för evangeliet


2 1Och du mitt barn, hämta styrka i den nåd som vi får genom Kristus Jesus. 2Det du har hört av mig i många vittnens närvaro, det skall du anförtro åt pålitliga människor som kan lära ut det i sin tur. 3Var också du beredd att slita ont som en god soldat åt Kristus Jesus. 4Ingen soldat låter sig upptas av civila angelägenheter om han vill vara sin befälhavare till lags. 5Ingen idrottsman kan få segerkransen om han inte följer reglerna. 6Arrendatorn som gör det tunga arbetet bör vara den förste som får sin del av skörden. 7Tänk igenom vad jag här har sagt. Herren skall låta dig förstå allt.

Andra Timotheosbrevet 2:1-7

 

I dag var Chamiran, en av de äldre ungdomarna min hjälplärare på Bibelstudierna. Vi fick en ny grupp men yngre studenter på besök och Chamiran hade väldigt bra hand om dem. Chamiran är en av dem studenter som har gått på Bibelstudier sedan straten, mars 2008 och hon har lärt sig väldigt mycket under denna tid.

Så tack så mycket för hjälpen Chammi!

 

Viktoria.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0