"Inget nytt under solen."

Ikväll fick jag veta att de som kallar sig Dina tjänare, min Herre och min Gud,
att de har avancerat i sin krigföring mot mig, som även jag kallar mig Din tjänarinna.
Så lugn som då jag fick nyheten har jag inte varit tidigare vid mottagandet av liknande nyheter.
Inte för att jag är vuxen och klok utan för att jag för länge sedan har lagt den kurs jag har,
Bibelstudierna i Dina händer och jag litar varken på mig eller dem, men jag litar på Dig, min Gud.

Detta är inte nytt varken för mig eller dem, men varje gång jag har hört om deras kamp för att få tyst på mig,
har jag det gjort ont i hela mig och frustrationen fick tag i mina tankar och känslor.
Värre har det varit, men inte nu längre, för nu vet jag att Du är större än mig och dem tillsammans.
Min Gud, jag ger Dig de som kallar sig Dina tjänare bland folket, men inte vill se de som är pånytt födda av Dig.

Avundsjuka, girighet och maktlystnad är djävulens maktmedel mot Din Kyrka, min Herre Jesus Kristus,
men jag vet att Du ser och vet allt detta, min Herre och min Gud och därför är jag lugn och vilar i Dig.
Du som ville att jag skulle undervisa syrianska ungdomar i Bibelstudier, Du kan även öppna ögonen på oss,
så att vi ser Dig och vill ta emot Dig i våra liv, bortom alla hinder.

Min Gud, världen brinner, makthavare, diktaturer faller från sina maktpositioner och folk visar sitt agg mot livslång, orättvisan, korruption, fanatism, fattigdom, hungersnöd, sjukdom och andra missförhållanden.
Människor har detta gemensamt och visar ondskans ansikte för omvärlden tillsammans.
Jag saknar det modet själv, för ensam är inte stark, men tillsammans med Dig är jag stark och frimodig.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0