Jesaja 55:8-11

Guds planer är så annorlunda än människans och bra är väl det. Därför ska människan alltid välja Guds vägar framför människors bud. Här uppmanar oss Gud genom sin profet Jesaja:

8Mina planer är inte era planer
och era vägar inte mina vägar,
säger Herren.
9Liksom himlen är högt över jorden,
så är mina vägar högt över era vägar,
mina planer högt över era planer.
10Liksom regn och snö faller från himlen
och inte vänder tillbaka dit
utan vattnar jorden,
får den att grönska och bära frukt,
och ger säd att så och bröd att äta,
11så är det med ordet
som kommer från min mun:
det vänder inte fruktlöst tillbaka
utan gör det jag vill
och utför mitt uppdrag.
Jesaja 55:8-11


Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0