När Guds tid är inne

Ibland kan jag känna att nu är Guds tid inne för mig, men när en kort tid har gått hinner jag tänka att det var bra att det jag bad Gud om inte inträffade i mitt liv, för jag inser hur oförberedd jag var då.
Jag brukar då tacka Herren att Han vet bättre än mig och är oföränderlig. Själv brukar jag vara ombytlig i tanke och känsla och upplevelse, allt efter situation och kontext, och der ät naturligt och högst mänskligt fenomen.
Men den som har blivit medveten om sin längtan efter Guds tid i sitt liv och går och hoppas och inväntar den process som det är att vänta på Guds tid i livet, ja du har en stor upplysnings tid framför dig i andliga ting.

Den processen kräver att du bit för bit och på ett aktivt sätt väljer att förlita dig på Gud, och släpper taget om din kontroll över dig själv och din vilja i ditt liv. Det är svårt, ja ibland väldigt svårt och de flesta ger upp sin fördjupning i andlighet under denna process, för den är smärtsam, eftersom den kräver en viktig del av dej: att du ska vara uppmärksam på din intuition istället för din kontroll och att du ska lita på Gud och be om Han vilja i ditt liv, istället för din egen vilja.

Det är även lätt att man fastnar och stagnerar i denna process då hoppet många gånger grusas sönder av att man inte uppfattar eller upplever Guds närvaro.
Men den som håller ut får del av Guds vishet och andra nådegåvor som befriar kroppen och själen från många slav ok.

I Galaterbrevet skriver aposteln Paulus så här om Guds rätta tid för mänskligheten:


4Men när tiden var inne sände Gud sin son, född av en kvinna och född att stå under lagen, 5för att han skulle friköpa dem som står under lagen och vi få söners rätt. 6Och eftersom ni är söner har Gud sänt sin sons ande in i vårt hjärta, och den ropar: "Abba! Fader!" 7Alltså är du inte längre slav, utan son. Och är du son har Gud också gjort dig till arvtagare.

Gal 4:4-7

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0