Herren vill dig väl.

Det fantastiska med att ha en levande relation till Herren Jesus Kristus är att man överlämnar sina bekymmer, fel och brister och även synden till Honom och han tar emot det och befriar människan från all vånda.
Det gäller förstås att du litar verkligen på att Han har friköpt dig från all synd och att Han alltid är beredd att ta emot dig så fort du går till Honom med allt du bär på.
Det svåraste för väldigt många av oss är att släppa den kontroll vi vill ha kontroll över allt som händer oss i våra liv.
Det kan ta en lång tid innan man vågar släppa taget, men så fort man börjar att släppa kontrollen och börjar överlämna allt i Guds händer så inser man att det är det bästa man har gjort i sitt kristna liv. jag vet inte hur det är i ditt fall, men så är det i mitt fall.

Kanske u undrar hur detta är möjligt? Då kan jag berätta för dig att det som är omöjligt för människor är möjligt för Gud. Det är ett löfte som Herren ger oss i Matteusevangeliet 19:26:

26Jesus såg på dem och sade: "För människor är det omöjligt, men för Gud är allting möjligt."

Om du vill så kan du lära dig att lita på detta löfte redan nu, då börjar en process inom dig som låter dig uppleva det mirakel jag beskrivit ovan. Inte av dig själv eller din nya attityd och inställning till Gud, utan med hjälp av Gud själv, Han som är din och min och hela skapelsens Skapare, Livgivare och förnyare.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0