" Den som inte ser problemet ser heller inte lösningar."

Jag lungnade ner mig kort efter samtalet och inlägget här om juristbyrån men
i vredens stund missade jag att skriva om villkoret som jurisstbyrån har på sina klienter. Så här står det:
"Villkor:
Efter förfallodagen debiteras ränta men 8,5%/år.
För skriftlig betalningspåminnelse debitares lagreglerad avgift"

Så numera har företagare lagregrerad avgift redan vid första påminnelsen. Jag har en obehaglig känsla av att allt handlar om att tjäna maximalt med pengar på kortaste tiden.
Jag har handlat och gjort det jag kunnat för att lösa mitt problem, men kommer att försäkra mig om att detta ärende är avskrivet till imorgon, för det är sista betalningsdagen för oss.

Men jag har överlämnat även detta problem i Guds händer och litar på att Gud gör mirakel av missförtånd medvetet undanröjd fakta också.
Jag tänker att Herren får utstå och bära så mycket: allt vårt lidande, smärta, glädje, lycka, sorg och död, men också alla vår synd. Allt bär han, han rent av vill bära det för att han älskar oss, det är mäktigt.
tack herre Jesu kristus för att du älskar oss och vill ta emot oss med alla våra fel och brister.


Viktoria.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0