I Guds närvaro

Jag har två väninnor som på olika sätt har en jobbig period just nu. När vi talas vid per telefon eller träffas så försöker jag att lyssna mera än prata, och hoppas att jag är det stöd de behöver just då, lika mycket som de är för mig när jag har det svårt.
Jag har tänkt att lyfta fram två Bibelställen i hopp om att mina väninnor och ni andra som läser det får en annan syn på tillvaron.
När Herren Jesus Kristus ger oss dessa två löften så gör han det i nutid; När Han sänder ut sina lärjungar (oss) i Matteusevangeliet 28:20b så lovar Han att Han ÄR med oss alla dagar intill tidens slut.
Vidare i Johannesevangeliet 14:27 lovar herren att han ger oss Sin Frid:

" Frid lämnar jag kvar åt er, min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Känn ingen oro och tappa inte modet."

När Herren är med oss alla dagar och Han ger oss Sin frid kan inga onda krafter skilja oss från Honom, oavsett hur det beter sig mot oss. Det är känslomässigt smärtsamt, ja plågsamt, men vi får inte stirra oss blida på djävulens list och börja analysera varenda tanke, känsla och handling så ofta att det blir målet för oss. Nej, vi måste påminna oss om att Gud har tagit all makt ifrån djävulen en gång för alla och då har de onda makterna ingen makt över oss. Men vi måste säga ifrån och inte ta på oss deras ondska och misslyckanden. Herren Jesus Kristus är vår Frälsare och Gud och älskar oss och vill vårt bästa.

Sammanfattningsvis kan vi säga att när vi vet och förstår att Herren är med oss och ger oss Sin Frid så kan vi lita på att Han tar emot alla våra svårigheter och brister och befriar oss från dem. Jag tror att Herren vill att vi lägger alla våra svårigheter framför Hans fötter, om och om igen, intill vår tids slut.


Viktoria.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0