Att lita på Gud

Att lita på Gud i svåra situationer kan vara väldigt svårt för hjärnan att acceptera eftersom Gud vill det som för hjärnan är omöjligt att förstå. Då Guds tankar är så mycket större och djupare än människans är det svårt att fatta att det omöjliga för hjärnan och människan är möjligt för Gud att genomföra för människans skull.

Jesus såg på dem och sade: " för människorna är det omöjligt, men inte för Gud. Ty för Gud är allting möjligt."
Mark 10:27

Jag ska återberätta en historia om en man som hamnade i en svår situation.

Jesaja var en bra bergsklättrare och van vid att trampa fel ibland, men han gav aldrig upp och kämpade vidare  tills han nådde upp till de mål han satte upp för sig.
Men en gång föll han när han hade nått ganska högt upp på ett berg. Jesaja tappade balansen och greppet om den kant han höll i och föll ner. Jesaja lät inte räddslan och ångesten lamslå honom, utan tänkte snabbt ut en räddningsplan för att överleva. Han såg efter en klippkant att hålla sig i och fick tag på en kant som han grep tag om och höll sig fast i men händerna och hängde med rsten av kroppen i luften.
Det var helt omöjligt för Jesaja att klättra upp eller ner på berget då klippkanten hängde utåt från själva berget och Jesaja hängde en bar bit ifrån berget och flera hundra meter från marken.

Jesaja var ensam såg långt han kunde seoch höra men han såg uppåt ropade ändå: Hjälp! finns det någon där uppe som kan hjälpa mig?
Efter andra ropet svarade Gud: Jag är här och ska hjälpa dig.
- Ja, Herre! skynda dig att rädda mig!
- Jesaja! Jag ska hjälpa dig, du kan lita på mig. Släpp nu taget om stenen Jesaja, Jag ska rädda dig.
En lång tystnad uppstod i samtalet mellan Gud och Jesaja och sedan ropade Jesaja: Hjälp! Finns det någon där uppe som kan hjälpa mig?



Viktoria.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0