Längtan efter Herren Jesus Kristus

Jag tänker på människorna i Norge och de som har fallit offer för ondskan där i samband med massmorden på okyldiga människor i Oslo och på Utöya. Det är ofattbart och så fruktansvärt att det är svårt att fatta att någon människa vill och kan utföra en sådan ondskefull handling.
Herre Jesus Kristus, ge dem av Din Frid och Kärlek.

Jag har varit i ett ickekristet land en tid och längtade så mycket efter Jesus Kristus. Jag förminde och upplevde Herrens närvaro i min själ men jag hade för mycket störande moment omkring mig och hade svårt att få egen, eller tyst tid för att umgås med Herren.

Min längtan efter Herren växte för varje dag och den fick mig att välja en tid på dygnet som var tyst; gryningen! Jag vaknade tidigt och samtalade med Herren i en befriande tystnad.
Jag hade inga behov av att be Herren om något men en stor längtan att tacka Honom för allt liv i Sin Skapelse och alla människor som Han har skapat till sin avbild. Och framförallt tackade jag Honom för att han älskar alla människor.

Min längtan efter Herren är inget nytt, men den brukar blomma upp då och då inom mig och gör mig uppmärksam på att Herren vår Skapare och Gud är en levande och närvarande Gud som alltid älskar oss och vill umgås med oss.
Så tackade jag också Gud, genom Jesus Kristus för hans Kyrka idag under Gudstjänsten i kyrkan, för Han finns i Sin Kyrka och välsignar den kristna gemenskapen.


Viktoria.

Kommentarer
Postat av: Kristna Skolgruppen

Två unga tjejer som håller i en kristen blogg. Kolla gärna in vår blogg. Bless

2011-07-25 @ 16:01:11
URL: http://eexit.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Nu har jag läst lite i er blogg och tycker att det är väldigt bra att ni ofta hänvisar till Bibelordet i era inlägg och svar på läsarnas frågor.

Fortsätt att vittna om Herren Jesus Kristus, vår Frälsare och Gud.

Gud välsigne(ar) er!

Viktoria.

2011-07-25 @ 23:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0