Bränt Kretskort

Min dator har dött, ja bokstavligt talat så har den dött; det går inte att få igång den. Skärmen får ingen ström och lyser inte. Någon i min familj sa att det var kortslutning, men idag tog vi den till experter och nu vet vi att felet är oåterkalleligt: Kretskortet är bränt. Man kan säga att min dator har fått hjärtstopp och dog.
Sånt är ju även det mänskliga livet; för många av oss kan döden komma helt oväntat och ovälkommet men blixtsnabbt skörda det liv som skall tas.


Tur att jag tycker om att spara alla mina arbeten i USB-minnen och några i pappersform.
Nu skriver jag på familjens andra dator sedan en vecka tillbaka och om ni har märkt flera felstavningar så beror det på att jag inte har lärt mig att koppla på rättstavnings mannicken till denna sida, eller program än.
Jag lär mig väl även det så småningom, till dess bjuder jag på ett gott skratt.


Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0