Du, min Gud är mitt allt.

Min Herre och min Gud! Tack för herren Jesus Kristus i mitt liv.
Idag fick jag uppleva Din närvaro så tydlig och mäktig som jag aldrig minns den tidigare.
Jag gick genom eldprovet och kom ut utan att brinna upp!
Jag eller Din Heliga Ande i och med mig styrkte mig så att jag inte en enda minut behövde tvivla på Dig.

Detta är nytt för mig och jag älskar det av hela mitt hjärta.
Jag var inte jag utan du i och med mig och det ingav Du mig samtidigt som Du verkade i och genom mig.
Du är mitt allt, min Skapare och Gud, även när jag tvivlar på dig och det vet Du.
Så jag vill tacka Dig av hela mitt hjärta och vittna om Dig för alla människor.

Det är detta du i och med mig som gör att jag skriver nya inlägg hela tiden i denna blogg.
Det är Du i och genom mig som gör att jag kämpar för Bibelstudierna.
Det är Du som verkar genom mig när jag förlåter och går vidare.
Det är Du i mitt liv som ger mig hopp och tröst att lita på Dina löften till mig.

Viktoria. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0