Gud överger inte

Min Herre och min Gud! Jag ropar till Dig och Du svarar mig.
Livet är då lätt att njuta av och jag fylls av tacksamhet mot Dig.
Du överger mig inte i mina mörka tankar, min vrede och smärta.
Du lägger Din hand på min axel och låter mig uppleva Dig hos mig.
Då brister jag i glädjefull tacksamhet mot Din Kärlek till mig och hel Skapelsen.

Ena dagen angrips jag av djävulen och alla hans makter som vill splittra mig i Dig,
och jag tror att jag skall förgås av den splittring de inger mig.
helst borde jag gömma mig under mitt täcke och bara ropa på Dig,
men satan är listig och lyckas då och då få mig att prata av mig med människor,
istället för att fly till Dig, min Gud i Jesus Kristus namn.

Tack för distansen och andrummet Du skapar för mig, min Herre.
Andrummet i tid och rum från satans angrepp är Din vägledning, av min själ hem till Dig.
Distansen till det onda runtomkring mig får mig att minnas Dig som min Herre och Gud.
Du i och med mig leder mig ut i naturen för att möta, andas in och tacka Dig i mitt liv. 
Tack min Herre och min Gud, för att Du älskar mig.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0