Projektet "Gift mot sin vilja" 2

Den 20. januari åkte jag och biträdande rektorn för att träffa Gerhard H på Ungdomsstryrelsen i stan för att diskutera projektet, " Gift mot sin vilja."

Det var ett intressant möte, men resan dit var mera intressant. Det är alltid trevligt att tänka tillbaka på de möten man minns med glädje och ny kunskap. All kunskap är inte bra eller nödvändig att samla på, men all kunskap som vi samlar på kan vi använda till att göra bra eller bättre saker i livet.

Jag upplevde att herr Gerhard hade förväntat sig att få veta groteska sanningar om tvångsäktenskap och lite annat, för han såg lite besviken ut när jag berättade att studien är minst 20 år försenad vad gäller val av livspartner i största allmänhet inom den syrianska folkgruppen.

För två veckor sedan ringde biträdande rektorn upp mig i ett annat ärende, men jag frågade hur det har gått med projektet och om de två ungdomsgrupperna har svarat på hans förfrågan om att jag ska föreläsa för dem i ämnet.
Jo, både SOKU= Syrisk ortodoxa kyrkan ungdom och UI= ungdomsinitiativet har tackat ja till mig som föreläsare och till ämnet. Men det var inte klart på det ekonomiska planet än från skolan sida. Biträdande rektorn hade lagt ansvaret på rektorn för att räkna ut vad det skulle kosta skolan att ta på sig ett sådant uppdrag, inklusive mitt arvode. Det är naturligtvis Ungdomsstyrelsen som då står för alla kostnader, är det tänkt.

Vi får se hur det går.


Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0