Se inåt och möt Herren Gud.

Herre min Gud och skapare! Hur står du ut med alla människors ondska som ständigt pågår?
Jag minns min egen ondska som bäst när jag är mitt uppe i mina tvivel på Dig,
inte när jag tvivlar som värst utan när Du gett mig ett andrum och påminner mig om Dig i mig.

När jag undrar över ditt tålamod och kärlek till de onda, förstår jag inte hur Du står ut.
Men genast rör du vid mitt hjärta och Din kärlek till mig befriar mig från mina tvivel.
Så minns jag att det var jag som nyss varit ond i Dig, men Du älskar mig ändå, trots min ondska.

Mina tvivel och min ondska blåser Du bort ur mig med Din Kärlek och du ger mig Din frid.
Skammen gör sig påmind och djävulen påminner mig om min skuld gentemot Dig, min Gud,
men jag väljer att tro på Din bamhärtighet och försoning och ger satan en känga.

Min Herre och min Gud, tack för ditt tålamod, Din barmhärtighet och Din Kärlek.
Tack för Din försoning och förlåtelse som befriar och låter människan växa.
Tack Gud i Herren Jesus Kristus namn för Din Helga Ande i människan och i Din Skapelse.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0