Drenerad på energi

Jag vet inte hur du känner det, när du du blir drenerad (dränerad), alltså uttömd på glädje och energi, men jag blir alldeles utmattad i kropp och själ. Det tycker jag inte om, men det är ju människans lott att vara offer eller förövare om vart annat genom hela livet...

Oftast så vet man vilka människor man ska hålla sig undan, men väldigt ofta så finns just de människorna alldeles för nära inpå en och alldeles för många år.
Människor som gör allt för att drenera en på energi har oftast fått för många tillfällen att göra det att de tror att de kan fortsätta att göra det i resten av deras liv.
Det brukar inte hjälpa att säga vänligt ifrån i sådana fall, då måste man markera med buller och bong för att de ska höra att man menar allvar. Denna process är långdragen och svår, för det handlar om att frigöra sig från andras  beteenden, som liknar de blodiglar eller parasiter som livnär sig på ens energi.

Dock har jag med tiden lärt mig att överlasta alla mina trötta tankar och känslor på Herren och fly fältet i såna situationer. Att försvara ständigt mig, när jag vet att människor bara vill hoppa på mig just därför att de vill ha en anledning att "leva av" och dregera mig på energi, är ju ren känslomässig självmord.

Att identifiera orsak till påhopp kan vara det bästa sättet att låta allt rinna av en; för så fort man har identifierar kärnan i påhoppet, så kan jag se på eländet med en gnutta medskänsla, för då förtsår jag att det är mera synd om den som känslomässigt "hoppar på" mig än om mig.





Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0