"Tacka Herren, alla folk, lova Honom, alla länder!"

Dessa underbart vackra dagar kan jag inget annat än att tacka Dig, min Herre och min Gud.
Som psalmisten i Psalm 117, som för övrigt sjungs väldigt vackert i Taizé,
vill jag bjuda in dig, läsare av denna blogg, att tillsammans med mig tacka Gud för Hans Skapelse. 

Tack Herre för mina ögon, de gör att jag kan se hur vacker Din Skapelse är.
Tack Herre för mina öron, de gör att jag kan höra fågelsymfonierna i Din Skapelse.
Tack Herre för min näsa, den gör att jag kan känna alla dofter i Din Skapelse.
Tack Herre för min fötter, de gör att jag kan gå ut i Din Skapelse.
Tack Herren för min hälsa den gör att jag kan utforska Din Skapelse.
Tack Herre för att Du har skapat mig till Din avbild så att jag förstår och upplever att jag är en del av Dig.


Kungsträdgården i Stockholm.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0