Gud, Ske Din Vilja

I går,lördag den 5. november, dog den person som Herren min Gud sände mig till. Jag skrev om Visionen jag fick och om mitt besök hos den personen 23 och 24 oktober här på bloggen. Personen i fråga är min morbror. Han blev 77 gammal.

Jag besökte min morbror då och då på sjukhemmet han låg, men när Gud sände mig besökte jag honom varje söndagseftermiddag. Jag tände ljus med rökelse och bad JesusBönen för/med honom.
Jesusbönen kan åstadkomma mirakel i männsikan sinne, om man ber den ständigt, sägs det. jag instämmer. Så låt oss be den: "Herre, Jesus Kristus Guds Enfödde Son, förbarma Dig över mig syndare." Jag tycker om att be denna befriande bön på syrianska: "Moran Yeshoh Mshiho, uhidoya bro D´Aloho marhem ahli."
 
 
Jag visste inte när han skulle dö, men att han snart skulle dö ifrån sitt jordeliv och bli fri från sin plåga och smärta.
Jag är oerhört tacksam och prisar Gud för att Han sände mig dit Han ville i sin rätta tid. Jag tackar min Herre och Skapare för att han vill använda mig i sin plan.

Jag försöker att förstå mitt Kall i Herren på ett annat plan denna period. Jag får återkomma om och när jag välsignas med nya insikter av Herren.

Viktoria.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Hej Victoria!



Jag hittade din blogg och har läst en del texter du skrivit. Jag är lite nyfiken på vad ditt syfte är med denna blogg? Ibland är det kritik mot den syrisk ortodoxa kyrkan, trots att du själv är en del av den? Är det så man ska tolka din blogg?



Har du någon roll i kyrkan idag? Du kallar dig profetissa. Har du fått den profetiska gåvan?



Tacksam för svar!



Shlome lebonoye b´Mshiho.

2011-11-07 @ 12:25:13
URL: http://www.danielyalin.blogspot.com
Postat av: Viktoria-

Viktoria. om Gud, Ske Din Vilja:

Hej Daniel!

Du ställer många frågor, jag ska försöka svara på dem.



Jag har flera syften med min blogg, men den främsta av dem är att vittna om Gud för människor på ett kortfattat och vardagsnära sätt och genom min tro som är densamma som Kyrkans tro på Den Treenige Guden.



Jag hör hemma i Den Syrisk Ortodoxa Kyrkan och är en levande del av den, men allt i den Kyrkofamiljen är inte vad Gud vill ska vara och då kritiserar jag det, som enligt min tro, är fel i kyrkans tradition. Jag anser att det är stor skillnad på tradition och tro.



Du är fri att tolka min blogg som du förstår den eller de texter du väljer att läsa.

Jag är en enkel medmänniska och medlem av Kyrkan. Jag har idag ingen aktiv roll i kyrkan om du syftar på som medlem i komitté eller styrelse.



Den Profetiska gåvan är det Guds Helige Ande som delar ut till vem Den vill och dess mål är att uppmuntra och bygga upp församlingen och prästerskapet. ( För att bygga upp, måste man förkasta det som inte hör hemma i Kristi Kropp).



Jag anser att jag har Den Profetiska Gåvan enligt Nya Testamentets Profetiska Gåva.Enligt NT är den Profetiska Gåvans mål att predika Guds redan Uppenbarade Ord och vidareföra de budskap som profeten/profetissan får av Gud, genom Herren Jesus Kristus och Guds Helige Ande.



Guds välsignelse!



Viktoria.

2011-11-08 @ 00:02:45
Postat av: Daniel

Hej igen!



Tack för svaren!



Alltid lika roligt när andra tar sin tro på allvar!



Gud välsigne dig och låt oss be för varandra =)



Föreläser du något i kyrkor eller så?



/ Aloho ahmach.

2011-11-08 @ 14:24:35
Postat av: Viktoria.

Visst är det stor glädje att möta, läsa om, människor som försöker att lever ut sin tro på Herren i sin vardag!

Tro och handling måste gå hand i hand, "annars haltar man som kristen."



Jag föreläser i kyrkor.

Guds välsignelse!

Viktoria.



2011-11-08 @ 23:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0