I möten med andra lär man för livet

Det tar på krafterna att vara anhörig till den döde och följa den syrianska "Aza"-traditionen. Idag var det minnesgudstjänst (efter begravningen) för min morbror.
Det har varit väldigt många möten med männsikor och många samtal. Släktingar från utlandet kom för att ta del av hela eller delar av denna tradition. Man hade inte setts på flera år och möttes intensivt för att bättre känna till varandra, umgås och berätta om sina respektive familjeförhållanden.

Sedan blev det många korta och intensiva möten med människor man känner och skiftande livserfarenheter berättades under lugna och samlade förhållanden.

Jag vill nu låta alla möten sjunka i mitt sinne och minne. Jag hoppas att jag har lärt mig många bra saker som hjälper mig att växa lite till som människa.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0