Mitt vittnesbörd 1

Ordet Evangelium kommer från grekiskan och betyder; " Goda nyheter," Glatt budskap," eller "Glädjebud."

Guds Ord, Evangeliet är otidsenligt och lika kraftfullt idag som det var då  Gud skapade himmelen och jorden och allt som finns i dem. Guds Ord är otidsenligt och lika kraftfull idag som då Herren Jesus Kristus vandrade på jorden.

Gud har genom Sin Nåd Kallat mig att förmedla Sin Frälsningsverk, genom Herren Jesus Kristus, i min vardag och på facebook och genom denna Blogg, främst för prästerskapet och människorna i Den Syrisk Ortodoxa Kyrkan, men också till alla andra människor som tar emot Evangeliet genom mig, däribland min egen familj.

Gud har, i Sin stora Nåd välsignat mig med en levande relation till Honom, Gud Fadern, till Sonen, Herren Jesus  Kristus och till Anden, Guds Helige Ande.
I vår levande relation välsignar Gud den Treenigen mig med Visioner, genom syn, drömmar, hörsel, profetiska ord, tilltal och bilder, andlig vägledning, upplysning av Guds Ord, förnyelse av mitt sinne, och ingivelser, förnimmelser och upplevelser av Guds Frid och närvaro.

Denna Andliga "kontakt" med Gud Den Treenige är både till min uppbyggelse i mitt Kall, och för att bygga upp Kyrkans prästerskap, Församlingsledarna, men också till för att bygga upp enskilda människor i Anden. 

 
 Jag ber Gud min Skapare, att bevara mig i Sin Kärlek och skydda mig från högmodet, andlig girighet, egoismens lömska fallgropar och från rädslan att släppa taget om allt vad jag är och har som inte kommer från Gud.

Jag samtalar med Herren Jesus Kristus och mediterar över mitt Kall i Honom denna period. Jag ber Guds Helige Anden om vishet och vägledning, så att jag och du, min läsare, ska ära Gud med mitt vittnesbörd om Hans verk i mitt liv specielt men också för människan i allmänhet och i Hela Skapelsen.



Fortsättning följer
Viktoria.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0