Vision: " Jag är ditt vittne!"

Fredag den 11. november hade Makbula läkartid på HS och jag följde med henne.
Vi tycker om att ta det lugnt, både före och efter läkarbesöken, så jag brukar boka färdstjänstbuss därefter.
Efter läkarbesöket hade vi god tid på oss, så vi gick sakta till entréhallen och väntade på vår buss. Makbula var trött och hann slumra till en kort stund. Själv blev jag trött av att sitta och läsa tidningen. Jag lade ifrån mig tidninge för att inte somna till själv. Jag bad Jesusbönen inom mig, för mig, för Makbula och för några andra och hade inte en tanke, inte just då i varje fall, på den BildVision jag plötsligt fick.

Jag "fick slumra till" och se hur "X" förvrängde sanningen och förtalade mig inför en stor skara människor. Jag såg och hörde allt, men kände mig maktlös för jag förstod att skadan hade redan skett och att jag själv aldrig skulle kunna få någon enda av den skaran att tro på min version av sanningen.

Jag kände att Herren Jesus Kristus var hos mig och jag sa till Honom; " men vem ska tro på mig? Alla tror ju redan på "X" lögner.  Jag kan inte ens få någon i min närhet att tro att  "X" ljuger, jag ger nog upp."

Så ser jag Herren i sin vackra röda mantel över sin vita klädnad stå vid min högra sida och Han visar mig sina två händer samtidigt som Han säger:
" Jag vet att "X" ljuger. Jag är ditt vittne!"

Sedan slår jag upp ögonen och tackar Gud för den tilliten.
När Herren är mitt vittne, då behöver jag inga mänskliga vittnen för det är Gud som ger oss Upprättelse och An Sin Frid. Det är mäktigt!

Denna BildVision fick jag som svar och tröst på mina samtal med Herren över en viss situation i min vardag som jag har bett Herren att stärka mig, att ge mig frimodighet och vägledning så att jag kan släppa det och gå vidare och vara nära Herren istället.
Vissa omständigheter tar längre tid att släppa taget om eftersom det är tusen andra omständigheter som styr oss in i dem och vi har vuxit fats vid dem... Men det som är omöjligt för människor är möjligt för Gud.

Viktoria.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0