Påtagliga tecken

Min Gud! Min Herre och Skapare! Tack att Du Är den Du Är och inte den jag vill att Du Är.
Dina vägar är andra vägar än vad jag vill att de ska vara och Din vilja är enbart till för mitt bästa.
Jag sökte tecken på Din Närvaro och Du låter mig se, känna och uppleva Din närvaro på ett levade och verlig sätt.

Din Kärlekslåga låter Du brinna i mitt hjärta, så ofta och så mäktigt att det övergår mitt förstånd.
Din Frid låter Du jaga bort och fördriva alla tankar och känslor som inte är Dina ur min själ, mitt sinne och ur min kropp.
Din Närvaro låter Du mig se som droppar av glittrande dagg en solig vår morgon.
Din Nåd låter Du mig omslutas av, med Din Enfödde Son, min Herre och Frälsare, Jesus Kristus Kärlek omfamnar Du mig.
Din vishet låter Du mig få en glimt av genom Din Helige Andes vägledning.

Tack Herre min Gud att Du Är Du. Amen.



Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0