Herren är trofast


Nu vandrar jag på svåra stigar, men jag är inte ensam; du min Herre och Gud är med mig.
Jag har tagit beslutet frivilligt och har tagit det viktigaste steget redan, allt ska bli bra, för Du går med mig.
Beslutet har vuxit och mognat hos mig under mina 22 år som sökare efter Dig i mitt liv.
Jag hann gå vilse och famla i mörkret, falla i gropar och skrika min smärta till Dig.
Jag hann bli hånad, kränkt, förtalad, dömd och utfryst för att till sist bli "kosrfäst."

Men utan den långa och smärtsamm vägen skulle jag inte ha orkat söka Dig i mitt liv,
utan de stigar jag har gått och de val jag har gjort skulle jag inte finna Dig i mitt liv, min Herre och Gud.
Nu är det dags att gå vidare i mitt Kall i Dig, min Herre Jesus Kristus och lita på Dig.
Jag ropar till Dig nu och förväntar mig att Du svarar mig, för jag litar på Dig.
Jag ropar till Dig och förtröstar på Din Kärlek och trofasthet, för Du är Allsmäktig och Sann.

Ropa till mig och jag skall svara dig och låta dig höra om stora ting, hemligheter du inte känner.
Jer 33:3


Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0