Ingen utveckling utan smärta

Jag talade i drygt en halvtimme om min väg till Gud, för en grupp daglediga människor i Centrum Kyrkan ( Svenska Missionskyrkan) i Tumba mitt på dagen idag och det var fantastiskt.
En halvtimme är i kortaste laget för att summera en 21 årig (någorlunda medveten, önskad och efterlängtad)vandring med Gud, så jag tog det i stora drag och mycket kortfattat.
Många tackade mig och flera kände igen sig min berättelse. Visioner från Gud är en gåva som flera har fått erfara. Det var fantastiskt att jag fick fleras förtroende att lyssna på dem i fickpausen.
I Svenska Missionskyrkan är man tacksam för Guds olika sätt att kommunicera med sina utvalda. Jag önskar att jag snart kan och vågar ta steget fullt ut och samtala med Den Syrisk Ortodoxa Kyrkans ansvariga om Guds vilja för de troende.

Idag kände jag en tacksamhet över min smärtsamma vandring mot Gud för jag insåg att utan smärtan skulle jag inte ha kommit till insikt om min längtan efter Gud och ännu mindre tagit upp kampen mot mina egna demoner och alla andras demoner, som påklistrats på mig under mitt liv.

Jag avundades den kristna miljön och gemenskapen bland de församlade och önskade att jag fick Den Ortodoxa Kyrkan förtoende och stöd för att undervisa i Bibelstudier i min hemkyrka eller i andra kyrkor och introducera Guds vilja bland barn, ungdomar och vuxna; att läsa bibeln och bygga en individuell relation till Gud genom vår Herre Jesus Kristus.

Jag är kallad ur och tillbaka till Den Syrisk Ortodoxa Kyrkan främst, men än har Guds löfte om mitt Kall till mig inte infriats. Dock litar jag på att Gud redan, i min själ har infriat sitt löfte till mig och därför inväntar jag Guds sändning av mig till Syrisk Ortodoxa Kyrkan.

jag är oerhört tacksam för mitt Kall i Herren och för Guds förtoende för mig, för Gud är mitt liv och utan Gud i mitt liv har jag inget liv. Gud är tålmodig och jag hoppas och väntar på att mitt Kall i Herren ska bli verklighet i min vardag.

Viktoria.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0