Om Inte Gud vill

Om Gud inte vill att jag väljer en viss väg så hindrar han mig ändå inte det,
nej, han låter mig gå vilse men han överger mig inte utan vandrar med mig.
Gud älskar mig och därför lider Han när jag vänder mig från Honom,
men Herren är hos mig och väntar kärleksfullt och tålmodigt på att jag vänder mig till Honom.

Herren kan, men vill inte tvinga varken mig eller dig att göra Hans vilja,
nej, Gud vår Skapare visar oss olika tillfällen och möjligheter så att vi ser hur Gud är i det som sker.
För att se hur Gud följer med oss vart vi än går behöver vi ha en levande relation till Honom.
För att skapa en levande relation till Herren måste vi korsfästa vårt jag bit för bit.

Gud vill göra sin vilja känd för oss, bara vi vill ta emot den.
En enkel längtan och nyfikenhet, den lik Moses, räcker för Gud:
När då Herren såg att han ( Mose) gick bort för att se, ropade Gud till honom
ur busken och sade: Mose! Mose!"
Han svarade : Här är jag
." 2 Mos 3:4
Herrens röst kan vi höra om vi tillåter oss att vilja höra den, om vi ber och är stilla,
eller om vi frambär vår längtan efter Herren till Gud och vilar i den rofyllda tystnaden.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0